anaryd

2012-02-08
19:00:47

Fel

Läste igenom de sesaste inlägget och såg att jag hade skrivit
att vi hade fått åtta jack russell valpar, undrar vad jag fick det
ifrån? De är fyra stycken valpar ;) kanske borde läsa igenom
inläggen innan jag publicerar dem.

Och så tänkte jag utveckla mina tankar kring ridning i kylan.
Hästar tål att vara ute i -40 grader, fast då orakade och med
foder. Hästarna håller värmen igenom att äta. Men hur är det
då med att rida när det blir upp mot 15-20 minusgrader?
De sägs att hästar är konstruerade så att de ska tåla att bli
ridna i så pass mycket minusgrader.
Men jag personligen är lite nojjig kring att rida när det är så
pass kallt, dels för att jag vill värma upp och skritta igång 
hästarna ordentligt vilket gör att man hinner frysa sönder
både händer, fötter och ansikte mm.
Så jag förerdrar varmare väder ;)
Kommentar:
2012-02-10 @ 18:59:32
#1: Catrin, Tims ägare

Kort på valparna, väntar ivrigt...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: